måndag 18 juni 2012

Fortskaffningsmedel

För några veckor sedan bytte min älskade man till sommardäck på min bil. Sen tog han den till Umeå. Själv har jag skumpat runt i Land Rovern med vinterdäck, livrädd för att träffa polisen. I helgen bytte han däck på Land Rovern och tog den till Umeå. Jag fick således tillbaka min bil som förövrigt har körförbud pga utebliven besiktning.

Länstrafikgruppen har nån jäddrans kampanj hela veckan och det kostar 1500 kr att köra med körförbud, å ännu värre, man måste lämna bilen på plats. Det går ju inte. Älskade maken vårfixade min motorcykel så att jag åtminstone kan köra den, bra! Eftersom jag är ringrostig tänkte jag köra lugnt och försiktigt till jobbet idag och det gjorde jag också...tills jag kom till Abbarrtjänna. Där fick jag soppatorsk. %¤&@£#. När jag till slut fått påfyllning kunde jag fortsätta min färd men inte i det tempo som jag planerat, om man säger så. Tur att det inte var nån älg eller ren på vägen. Fast det kanske det var? Jag hann i vart fall inte se någon.



Ha det bäst!

Inga kommentarer: