söndag 27 november 2011

Rock bottom

Försäkringskassan. Min jycke är väldigt känslig för sinnesstämningar. Han tycker inte om att jag blir irriterad på sonen som aldrig städar utan bara spelar dator, så fort jag börjar känna mig irriterad går han till grannen. Vid regelrätta gräl öppnar han ytterdörren själv och springer till grannen. På senaste har jag varit så arg på sjukfösäkringssysteme att om jag nu säger ordet "försäkringskassan" i mild ton har han tvärvaknat ur sin djupsömn och skyndat sig till grannen. Han har varit där rätt ofta på sistone.

Det var länge oklart om jag överhuvudaget var berättigad till sjukpenning. I fredags fick jag klartecken och borde jag ju dansa på bordet med stilettklackar. Det gör jag inte. Den här ovissheten har verkligen tärt på mig och att de dessutom insinuerar på att jag "simulerar för att lura systemet" (slut citat) ja, då blev jag väldigt ledsen. Jag har fortfarande inte hämtat mig efter allt tjafs med fk, jag är ganska knäckt. Riktigt knäckt, faktiskt. Tusen tankar har passerat mitt huvud men jag förstår fortfarande inte hur man klarar sig utan sjukersättning när man är sjuk.

Ha det bäst!

Inga kommentarer: