tisdag 3 mars 2009

Den smala vägen

Fick besök idag av en väninna som inte visste att jag har en skitväg. Hon ångrar sig nog för hon hamnade i samma hål som jag. Fick ett erbjudande från en "granne" 3 km söderut om plogning av min väg. Då är det rätt illa, om folk ringer och erbjuder sig att ploga. Tyvärr var jag tvungen att neka då min man nödvändigtvis vill testa snöslungan när han kommer hem....som om det inte skulle gå att testa den i allafall, vi har ju en hel skog! Om det inte räcker kan han alltid köra ned den till sjön och lämna den där på isen tills i juni.

Brevlådan

När jag var på Konsum igår inhandlade jag mängder av rengöringsmedel. Har ägnat dagen åt att knäskura golven och tapeten i köket. Man kan ha många åsikter om sjuttiotals tapeter men en sak är säker; de tål hårda tag med rotborsten. Hm..men det kanske beror på att de är impregnerade med sot, det gick nämligen inte heller bort. Städat har jag i alla fall gjort, det känns skönt. Nu återstår bara problemet med mattorna, ska jag spika fast dem i golvet eller inte??
Att sy fast antiglidskydd på undersidan hjälpte då sannerligen inte ett dugg.

Inga kommentarer: