fredag 2 juli 2010

Ojmassage.

Idag (läs igår), städade Simon och jag ur lägenheten och packade i bilen. Vi städade i racerfart eftersom vi båda hatar att städa utan hellre ville göra någonting roligare.

Simon for iväg och cyklade trots mina idoga försök att få med honom på Pommern och Ålands museum. Det blev förstås så att jag fick åka dit ensam. .....och det var intressanta museum. Faktiskt. Särskilt Pommern. Nu orkar jag inte berätta något om den båten men om någon mot förmodan skulle vilja läsa om den, klicka här.

Sen gick jag på...men jag har ju inte skrivit något om chokladbadet!

Jo jag har varit på SPA-behandling för första gången i mitt liv. Valde chokladbad med chokladmassage. Var rätt nervös och visste inte riktigt vad kunde förvänta mig. Skulle jag bada i 3 veckor gammal ljumen blockchoklad som 25 andra tanter med UVI badat i? Hur läskigt låter inte det?

Först fick jag sitta en stund i ett ljusterapirum. Sen bad, i färskt vatten med chokladolja i. Det var förstås ett bubbelbad och man kunde själv skruva och trycka hur man ville att massagestrålarna skulle vara. Rummet var Jättemysigt med mjuk belysning, vattenfall, ångsprut och  flummusik. Började räkna vad det här badkarsbadet kostar per minut men bestämde mig sedan för att slappna av och njuta.

Efter badet satt jag en stund till i ljusrummet innan det var dags för massage. Massagebordet var uppvärmd och hon masserade mig med varm chokladolja. Själva massagen var som ett mellanting mellan taktilmassage och stryka ut hudkrämsmassage. Det var minst sagt avslappnande!

När jag kom hem åt vi och jag körde iväg för att köpa italiensk glass. Sen somnade jag soffa och sov djupt trots fotbollskrän och diskslammmer.

Att jag överhuvudtaget somnade utan narkosmedel är ett under och att jag sen fortsatte sova är ett rent mirakel. Vanligtvis är jag så ljudkänslig att jag vaknar om en knappnål faller. Konklusion: det borde vara en kvinnlig rättighet att få SPA behandlinng varje dag.

Jag passade också på att plocka ögonbrynen och färga dessa och fransarna.

Vet ni, det är så varmt att jag orkar inte skriva det jag egentligen tänkte skriva om, det får bli ikväll eller en annan dag.

Ha det gott! Svettas inte ihjäl.

Inga kommentarer: