tisdag 1 februari 2011

Dag 16 – Min första kyss

Min första kyss, kan man räkna sin första puss som sin första kyss? Min första puss fick jag av min barndomskärlek som jag skrivit om i ett tidigare inlägg. Jag måste ha gått lågstadiet och killarna hade en, vad vi tyckte, förfärligt fånig och allmänt förfärlig lek: pussleken. Den gick ut på att de jagade flickorna, vare sig de ville eller inte och pussade dem där de kom åt. Oftast på händerna då vi snabbt blev mycket skickliga på att värja oss. Men en gång blev jag pussad på kinden och den måste jag nog räkna som min första puss. På riktigt. Jag har inget minne av att min moder nånsin pussat mig.

Min första kyss fick jag nog av min första "riktiga" pojkvän när jag var 14 år. Jag var fruktansvärt blyg och helt oerfaren beträffande förhållanden men pussades tror jag att vi gjorde.

Nu sitter jag och tittar på det ymniga snöfallet och gruvar mig för att köra till Arjeplog. Jag har bara ett ärende att göra och snabbt kommer det att gå men ändå tycks hela dagen gå åt när man in till "Plass'n". Urk urk.

Ha det gott!

Inga kommentarer: